Wednesday, August 6, 2008

CONTRAST




'اتهامات امنیتی' علیه اعضای مجلس افغانستان

بشیر پیماندر کابل - بی بی سی فارسی


اداره امنیت ملی مدعی حضور حامیان 'تروریستها و قاچاقچیان' در میان نمایندگان شده است
معاون اداره امنیت ملی افغانستان برخی از نمایندگان پارلمان این کشور را به حمایت از تروریستها و قاچاقچیان مواد مخدر متهم کرده است.
عبدالله لغمانی، در حضور اعضای مجلس نمایندگان افغانستان گفت که در این مورد، مدارک و شواهدی در اختیار دارد.
این اظهارات زمانی مطرح شد که کمیسیون امور امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان افغانستان، وزیر داخله (کشور) و معاون امنیت ملی را برای پاسخ دهی به نگرانی های امنیتی در افغانستان فراخواند.
مجلس نمایندگان افغانستان در پاسخ به اتهامات اداره امنیت ملی گفته است که اگر این ادعا درست باشد، با نمایندگانی که در این گونه فعالیت ها دست داشته اند برخورد قانونی خواهد شد.
اما اعضای مجلس تاکید دارند که در حال حاضر، مدارکی در اثبات این ادعا ارائه نشده است.
معاون اداره امنیت ملی افغانستان گفت که برخی از نمایندگان پارلمان، در کنار حمایت از تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر، تلاش کرده اند برخی از مجرمان را از زندان آزاد کنند.
آقای عبدالله از مجلس نمایندگان خواست که از ادامه این رویه خودداری ورزند و برای بهبود امنیت کشور، با نهادهای امنیتی همکاری کنند.
با این حال، برخی از نمایندگان مجلس مقامات امنیتی افغانستان را به "بی کفایتی" متهم کرده و گفته اند که این مقامات برای "پوشانیدن نارسایی های کاری شان چنین ادعاهایی را مطرح می کنند."
اعضای مجلس نمایندگان همچنین می گویند تا کنون هماهنگی لازم میان ارگانهای امنیتی و نیروهای بین المللی در افغانستان به عمل و این وضعیت به افزایش نا امنی ها منجر می شود.




* * * * * * * * * * * * * * *

یادداشت

مجلس که خود در این اتهامات غرق باشد چگونه میتواند اعتماد مردم را روی موضوعات چون بحث زبان در دانشگاه جلب نماید. . آیا این بحث و یا تغیر زبان در دانشگاه میتواند به این رنج و آلام سودی برساند. آیا اینکه نماینده گان متهم به دست داشتن در اینگونه اعمال به زبان دری یا پشتو به مکتب و دانشکده های میرفتند که به زبان مادری ایشان تدریس میشد از افتیدن در گودال اینگونه مفاسد رهایی میافتند. لطفاً به زیر بنا بیاندیشید تا روبنا. چه فرق میکند تعمیر را که تهدابش از بین رفته و دیوارهایش فرسوده باشند چه رنگ نمود. آیا به دانشجویان اندیشیده اید؟ لطفاً به خوابگاه ایشان ببینید به تسهیلات داخل دانشگاه به اینکه دانشکده ها از نعمت تکنالوژی معاصر محروم اند. به امنیت دانشگاه نظر بیاندازید که هر آنی تروریستان میتوانند به آن حمله ببرند. به نصاب تدریسی دانشکده ها مراجعه نمایید. از یکی از دانشجویان پرسیدم به کدام دلیل علاقمند نیست از لکچر استاد یادداشت های بگیرد... بدون تامل گفت: خوب یادداشت های پدرم موجود اند و در درس استاد از آن زمان تا این زمان تفاوتی بار نیآمده است. به هر حال آرزومندیم تا بحث زبان دانشگاه را سیاسی مهر نزنید ودر عوض به فعالیت های بنیادی کمر همت ببندید.




No comments: